معرفی کتاب: سایه ی عشق
الهه ی الهام
انجمن ادبی

« سایه ی عشق»

« یک قصه بیش نیست غم عشق و این عجب

از هر زبان که می شنوم نا مکرّر است»

خانم فاطمه سلمانی آموزگار و دلسوز و مهربان یکی از دبستان های چهاردانگه است که شاید تشابه فامیلی من و ایشان، محل سؤال برای خیلی از همکارهایی است که ما را می شناسند. و من گاهی به شوخی ایشان را خواهر و یا دختر عموی خودم معرفی می کنم امّا حقیقت این است که فقط یک تشابه اسمی است، هرچند می توان ایشان را به اندازه ی یک خواهر دوست داشت و در حدّ یک دخترعموی خوب ستایش کرد و از همه مهم تر به عنوان یک معلم اهل قلم ستود!

رمان 264 صفحه ای سایه ی عشق از قلم خانم فاطمه سلمانی، اولین اثر چاپ شده ی ایشان است که انتشارات طلایه آن را در سال نود و یک، در یکهزار نسخه چاپ و منتشر کرده است.

راوی داستان« سایه ی عشق» دختر جوانیست به اسم« یاسمن» که در گیر و دار خواستگاززری و درس و دانشگاه، درگیر ماجرای عشق مادرش« ثمین» می شود. و این از ویژگی های جالب این داستان است که خواننده به طور همزمان و موازی، دو داستان عاشقانه را می خواند. داستان عشق یاسمن و مهران در امروز و داستان مثلث عشقی ثمین و امین و ساسان در گذشته که سایه اش روی زندگی یاسمن افتاده است. پایان داستان تلخ است و اگر خواننده ی با احساسی باشید حتماً قطرات بلورین اشک روی گونه هایتان خواهد لغزید.

سایه ی عشق داستانی کاملاً زنانه است. منظورم این است که کمتر مردی شاید بتواند این چنین ظریف از زاویه ی دید یک زن ماجرا را تعریف کند و به پیش ببرد. خانم سلمانی علاوه ر این که به راحتی توانسته داستان عشقی دو نسل را به طور همزمان و لابلای صفحات رمانش تعریف کند؛ توانایی اش را در استفاده از اصول و فنون نگارشی تا حدّ زیادی ثابت کرده است. یعنی جاهایی که لازم است از زبان معیار استفاده کرده و در جاهایی هم که نیاز به نقل قول است از زبان محاوره و آن هم به زیبایی و کاملاًحسوس و ملموس بهره گرفته است.

ویژگی دیگر این رمان، رعایت شئون اخلاق ایرانی و اسلامی است که نزاکت و غیرت زن ایرانی را هم در  مورد شخصیت های زن داستان و هم در مورد خود نویسنده - فاطمه سلمانی- به رخ خواننده می کشد.

البتّه لازم به ذکر است که هیچ اثری کامل و بی نقص نیست و « سایه ی عشق» فاطمه سلمانی هم از این قاعده مستثنی نیست که امیدوارم با تمرین و ممارست ،هم بیانش را گیراتر کند و هم در ساحت های دیگر نویسندگی، قدم بزند و قلم بفرساید!

برای ایشان آرزوی تندرستی و بهروزی دارم.

حسن سلمانی- بعد از سفر طالقان

 


نظرات شما عزیزان:

معصومه
ساعت14:40---27 دی 1394
سلام
کتاب سایه عشق خانم سلمانی رو خوندم متاسفانه از صفحه184 به بعد 16 صفحه تکرار شده بود واز صفحه 184تا 201 وجود نداشت،درست جایی از داستان که به قسمت جالب و خواندنیش میرسید.
به نظرم ناشر کتاب باید دقت بیشتری در انتشار کتاب بکار میبرد و به صفحات دقت بیشتری میکرد


زمانی
ساعت17:16---20 مرداد 1392
خانم سلمانی باعث افتخار منطقه و الگوی اخلاقی بسیار خوبی برای دانش آموزان و معلمان چهاردانگه هستند .
براشون آرزوی سلامتی دارم


sherlock
ساعت21:04---11 مرداد 1392
سلام ... وبلاگ خوب با مطالب باحالی داری.... من هم یه وبلاگ دارم .... خوشحال می شم به من هم سری بزنی تا اگر دوست داشتی تبادل لینک کنیم ....

وحید محمودی
ساعت21:35---20 تير 1392
سلام
خواشحالم که باز هم با یک دوست خوب دیگر آشنا شدیم و بهتر که با استاد ارجمندم آقای سلمانی در نام خانوادگی تشابه دارند. موفق باشی خانم سلمانی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان الهه ی الهام و آدرس elaheelham.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان